Nie ma szans na ukończenie budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej w terminie - informują o tym przedstawiciel wykonawcy, czyli firmy Trakcja. Uniemożliwia to harmonogram prac - czytamy na portalu Rynek-Kolejowy.
Spółka informuje, że prace zakończą się dopiero w lipcu 2024 roku.
Spór między firmą trakcja a PKP dotyczy badań geotechnicznych, które trzeba było wykonać, by dalej budować kolej. PKP twierdzi, że spółka została poinformowana o warunkach inwestycji.
Trakcja w odpowiedzi przesłanej przez spółkę do redakcji Rynku-Kolejowego odpowiada, że nie zgadza się z tym. Dodatkowo twierdzi, że nakłaniana jest przez PKP do wykonania prac, których nie było w umowie za 50 mln złotych. Sporu do tej pory nie udało się rozwiązać.
Harmonogram prac jednak wyklucza zakończenie inwestycji w zakładanym pierwotnie czasie, co oznacza, że zagrożone jest unijne finansowanie budowy. To ponad pół miliarda złotych. By je zachować, prace muszą zakończyć się do 2023 roku.
Szczecińska Kolej Metropolitalna ma połączyć m.in. Szczecin, Stargard, Gryfino, Police i Goleniów. Inwestycja warta jest blisko 800 mln złotych.
Spór między firmą trakcja a PKP dotyczy badań geotechnicznych, które trzeba było wykonać, by dalej budować kolej. PKP twierdzi, że spółka została poinformowana o warunkach inwestycji.
Trakcja w odpowiedzi przesłanej przez spółkę do redakcji Rynku-Kolejowego odpowiada, że nie zgadza się z tym. Dodatkowo twierdzi, że nakłaniana jest przez PKP do wykonania prac, których nie było w umowie za 50 mln złotych. Sporu do tej pory nie udało się rozwiązać.
Harmonogram prac jednak wyklucza zakończenie inwestycji w zakładanym pierwotnie czasie, co oznacza, że zagrożone jest unijne finansowanie budowy. To ponad pół miliarda złotych. By je zachować, prace muszą zakończyć się do 2023 roku.
Szczecińska Kolej Metropolitalna ma połączyć m.in. Szczecin, Stargard, Gryfino, Police i Goleniów. Inwestycja warta jest blisko 800 mln złotych.
Dodaj komentarz 5 komentarzy
Naciągają sprawę. W Gryfinie, jednej windy i kładki nad ulicą nie ruszają wcale. Rozgrzebany tunel i peron od wielu miesięcy. Tutaj też trzeba badań geologicznych za 50 mln? Trochę to ich tłumaczenie źle wróży. A Zarząd SSOM milczy?
tym sposobem nieudaczniki z PiS pozbawili Szczecin nie tylko kolei metropolitalnej, ale i 500 milionów dofinansowania z UE.
Panie Krzystek - czas zacząć zbierać papiery i PiSać wniosek do sądu o zapłatę przez PiS owych 500 milionów, które trza będzie zwrócić Brukseli.'
Zapłacić ma PiS. Stać ich. Kradną na potęgę.
PLK = PiS i tyle w temacie. Mogli rozwiązać umowę.
Nie badań za 50mln tylko PKP życzy sobie wymiany podłoża pod torami co będzie kosztować 50mln więcej. Nic nowego, te tarcia są już od ponad roku i nadal nie mogą się dogadać. Czekamy na wywiad Szalabawki który powie że to wina Tuska;)
Magistrala kolejowa Stargard - Poznań również rozgrzebana, ale chociaż robią. A SKM działania pozorowane. Wojewoda interweniował ? Tak się troszczy o region, a tu klops. Sprawa może skończyć w sądzie.
Zaremba już w sądzie przegrał. Wyszła prawda, że nie zna branżowego języka angielskiego. Wstyd by piastować takie stanowisko i nie umieć.