Koniec kontraktu na pogłębienie toru wodnego do Szczecina do 12,5 metra. Prace na torze zostały zakończone - mówi dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie Wojciech Zdanowicz.
- Fizyczne prace na torze już się skończyły. Jeżeli chodzi o prace pogłębiarskie, umocnieniowe, wszelkie inne systemy instalowane w ramach tego projektu powinny zostać zainstalowane i do końca marca kończy się nasz kontrakt. Wtedy odbierzemy tor wodny wraz ze wszystkimi umocnieniami skarp, systemami związanymi z hydro-meteo, RTK, czyli systemami pozycjonowania, bo te elementy też zostaną ulepszone - tłumaczy Zdanowicz.
Po pogłębieniu toru do Szczecina już dziś będzie można wprowadzać większe statki niż dotychczas.
- Tak naprawdę były to statki o długości 160 metrów. Statki większe musiały mieć mniejsze zanurzenie. Już od razu po pogłębieniu toru wodnego statki o zanurzeniu 9,15 mogą mieć większe wymiary, nawet do 230 metrów i 32 metrów szerokości i takie statki powinniśmy zobaczyć w tym roku w porcie w Szczecinie - zapewnia Zdanowicz.
Koszt inwestycji to prawie 2 miliardy złotych. W ramach pogłębienia toru wodnego do Szczecina pogłębiono 63 kilometry toru, wybudowano obrotnice dla statków w Szczecinie. Zmodernizowano też Bazę Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie. Na Zalewie powstały dwie wyspy na urobek.
Po pogłębieniu toru do Szczecina już dziś będzie można wprowadzać większe statki niż dotychczas.
- Tak naprawdę były to statki o długości 160 metrów. Statki większe musiały mieć mniejsze zanurzenie. Już od razu po pogłębieniu toru wodnego statki o zanurzeniu 9,15 mogą mieć większe wymiary, nawet do 230 metrów i 32 metrów szerokości i takie statki powinniśmy zobaczyć w tym roku w porcie w Szczecinie - zapewnia Zdanowicz.
Koszt inwestycji to prawie 2 miliardy złotych. W ramach pogłębienia toru wodnego do Szczecina pogłębiono 63 kilometry toru, wybudowano obrotnice dla statków w Szczecinie. Zmodernizowano też Bazę Oznakowania Nawigacyjnego w Szczecinie. Na Zalewie powstały dwie wyspy na urobek.