Statek o zanurzeniu 8 metrów 66 centymetrów nie wpłynął do portu w Szczecinie. To pierwszy taki przypadek. To najlepszy przykład na to, że pogłębienie toru ze Świnoujścia do Szczecina jest niezbędne.
Statek miał do Szczecina przywieźć 15 tysięcy ton kręgów stalowych. Po decyzji Kapitanatu Portu, że nie są w stanie wprowadzić jednostki bez narażenia jej na uszkodzenie - statek popłynął do Gdańska. W konsekwencji jedna ze spółek portowych straciła ładunek.
Tor wodny do Szczecina powinien mieć 9 metrów i 15 centymetrów. Według nieoficjalnych informacji, powodem niewpuszczenia statku do Szczecina był niski stan wody. Spółki portowe uważają jednak, że tracą ładunki z powodu płytkiego toru wodnego.
Cały czas trwają zabiegi, aby pogłębić tor do Szczecina do 12,5 metra. Nie wiadomo, kiedy uda się osiągnąć taką głębokość.
Tor wodny do Szczecina powinien mieć 9 metrów i 15 centymetrów. Według nieoficjalnych informacji, powodem niewpuszczenia statku do Szczecina był niski stan wody. Spółki portowe uważają jednak, że tracą ładunki z powodu płytkiego toru wodnego.
Cały czas trwają zabiegi, aby pogłębić tor do Szczecina do 12,5 metra. Nie wiadomo, kiedy uda się osiągnąć taką głębokość.