Konsorcjum, które wybuduje stałe połączenie w Świnoujściu zamówiło maszynę do drążenia tunelu pod Świną.
Samo wiercenie będzie trwało około 3 miesięcy.
- To jest zakup maszyny, która trzeba indywidualnie wyprodukować dla tego zadania. Maszyna będzie wyprodukowana około kwietnia-maja przyszłego roku, a potem dopiero będzie ona transportowana z Chin na plac budowy w Świnoujściu - informuje Barbara Michalska, wiceprezydent Świnoujścia.
Wiertło maszyny będzie miało 13 metrów średnicy.
- Trzeba sobie wyobrazić wielkość konstrukcji: zmieściłby się tam czteropiętrowy budynek. Są to bardzo duże gabaryty, stąd też i koszt. Wykonawca informuje, że byłby gotowy do rozpoczęcia wiercenia jesienią przyszłego roku - dodaje Barbara Michalska.
Wiercenie ma się jednak rozpocząć w marcu 2021 roku, a tunelem pojedziemy we wrześniu 2022 roku.
Będzie to najdłuższy tunel w Polsce. Wewnątrz będzie jezdnia o szerokości 11 metrów z pasami ruchu w obu kierunkach o szerokości 3,5 m i pasami awaryjnymi o szerokości 2 m. Koszt inwestycji: ok. 800 milionów zł.
- To jest zakup maszyny, która trzeba indywidualnie wyprodukować dla tego zadania. Maszyna będzie wyprodukowana około kwietnia-maja przyszłego roku, a potem dopiero będzie ona transportowana z Chin na plac budowy w Świnoujściu - informuje Barbara Michalska, wiceprezydent Świnoujścia.
Wiertło maszyny będzie miało 13 metrów średnicy.
- Trzeba sobie wyobrazić wielkość konstrukcji: zmieściłby się tam czteropiętrowy budynek. Są to bardzo duże gabaryty, stąd też i koszt. Wykonawca informuje, że byłby gotowy do rozpoczęcia wiercenia jesienią przyszłego roku - dodaje Barbara Michalska.
Wiercenie ma się jednak rozpocząć w marcu 2021 roku, a tunelem pojedziemy we wrześniu 2022 roku.
Będzie to najdłuższy tunel w Polsce. Wewnątrz będzie jezdnia o szerokości 11 metrów z pasami ruchu w obu kierunkach o szerokości 3,5 m i pasami awaryjnymi o szerokości 2 m. Koszt inwestycji: ok. 800 milionów zł.
- To jest zakup maszyny, która trzeba indywidualnie wyprodukować dla tego zadania. Maszyna będzie wyprodukowana około kwietnia-maja przyszłego roku, a potem dopiero będzie ona transportowana z Chin na plac budowy w Świnoujściu - informuje Barbara Michalsk
Dodaj komentarz 4 komentarze
Zaletą jest możliwość transportu drogą morską do miejsca docelowego.
To mogliby drogą morską później ją dostarczyć do Polic, wkońcu tunel pod zachodnią obwodnicę Szczecina sam się nie wydrąży, a tak można by załatwić 2 sprawy za jednym zamachem.
gdyby Tusky nie zlikwidował Stoczni to nasi też zrobili ! ;) grr
Będzie też podobno drugi ; jak je nazwać na czas budowy ?
Proponuję - Parawan i Wiatrak ; tak jakoś kojarzy mi się ze Świnoujściem ;)