Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Autopromocja  
Zobacz

Statek zbudowała Stocznia Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku. Fot. Piotr Tolko [Radio Szczecin]
Statek zbudowała Stocznia Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku. Fot. Piotr Tolko [Radio Szczecin]
Statek zbudowała Stocznia Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku. Fot. Piotr Tolko [Radio Szczecin]
Statek zbudowała Stocznia Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku. Fot. Piotr Tolko [Radio Szczecin]
Statek zbudowała Stocznia Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku. Fot. Piotr Tolko [Radio Szczecin]
Statek zbudowała Stocznia Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku. Fot. Piotr Tolko [Radio Szczecin]
Statek zbudowała Stocznia Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku. Fot. Piotr Tolko [Radio Szczecin]
Statek zbudowała Stocznia Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku. Fot. Piotr Tolko [Radio Szczecin]
Statek zbudowała Stocznia Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku. Fot. Piotr Tolko [Radio Szczecin]
Statek zbudowała Stocznia Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku. Fot. Piotr Tolko [Radio Szczecin]
To jest zmiana pokoleniowa; to tak jakby przesiąść się z Syrenki do luksusowego, nowoczesnego auta - tak o nowej jednostce dla szczecińskiego Urzędu Morskiego mówi kapitan Leon Harłukowicz.
Planeta I w sobotę została ochrzczona, a wkrótce wypłynie do Świnoujścia, gdzie na co dzień będzie pełnić służbę. Okręt ma doskonałe właściwości nawigacyjne.

- Jest bardzo przyjazny oficerowi, który manewruje tym statkiem. Tym samym dla kapitana. Nie sprawia żadnego problemu, żeby stanąć na danej pozycji. Jest tu system, który pozwala "trzymać statek" pół godziny, godzinę, czy pięć i nie zmienia pozycji - przyznaje kaptan Leon Harłukowicz.

Harłukowicz przez 30 lat dowodził poprzedniczką nowej jednostki - Planetą.

- To była seria budowana dla ZSRR. Dwa ostatnie zostały w Polsce - Zodiak został w Gdyni, a Planeta w Świnoujściu. Dobrym był statkiem. Spisali się polscy stoczniowcy tak, jak teraz; doskonały - ocenił.

Statek zbudowała Stocznia Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku.

Planeta I ma 60 metrów długości i 13 szerokości. To statek wielozadaniowy, może pełnić funkcje ratownicze, badawcze, przeciwpożarowe czy kruszyć lód. Jednak na co dzień będzie wykonywać prace związane z utrzymaniem urządzeń nawigacyjnych na torze wodnym Świnoujście-Szczecin.
- Jest bardzo przyjazny oficerowi, który manewruje tym statkiem. Tym samym dla kapitana. Nie sprawia żadnego problemu, żeby stanąć na danej pozycji. Jest tu system, który pozwala "trzymać statek" pół godziny, godzinę, czy pięć i nie zmienia pozycji - przyznaje kaptan Leon Harłukowicz.
- To była seria budowana dla ZSRR. Dwa ostatnie zostały w Polsce - Zodiak został w Gdyni, a Planeta w Świnoujściu. Dobrym był statkiem. Spisali się polscy stoczniowcy tak, jak teraz; doskonały - ocenił.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345

Archiwum informacji

poniedziałek30wtorek31środa01czwartek02piątek03sobota04niedziela05poniedziałek06wtorek07środa08czwartek09piątek10sobota11niedziela12poniedziałek13wtorek14środa15czwartek16piątek17sobota18niedziela19poniedziałek20wtorek21środa22czwartek23piątek24sobota25niedziela26poniedziałek27wtorek28środa29czwartek30piątek31sobota01niedziela02
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty