Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Dotychczas Marynarka Wojenna usunęła kilkanaście dużych, niebezpiecznych obiektów. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin/Archiwum]
Dotychczas Marynarka Wojenna usunęła kilkanaście dużych, niebezpiecznych obiektów. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin/Archiwum]
Tor wodny w rejonie Świnoujścia został już prawie w całości oczyszczony z niewybuchów. Poinformował o tym Wojciech Zdanowicz, dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie.
Prace wykonano w ramach przygotowań do pogłębienia toru wodnego do 12.5 metra. Kolejne odcinki toru są oczyszczane z materiałów niebezpiecznych.

- Min, do których zaangażowana była Marynarka Wojenna było około 11. Do tego ta, która teraz czeka na wydobycie. Pociski artyleryjskie i mniejsze niewybuchy liczymy w setki. To nie są już tak groźne elementy; są one wydobywane - zgodnie z przepisami - bezpośrednio przez naszych wykonawców - zaznaczył Wojciech Zdanowicz.

Dotychczas Marynarka Wojenna usunęła kilkanaście dużych, niebezpiecznych obiektów.

- Cały odcinek Zalewu Szczecińskiego..., tam jest zakończone ok. 50-60 proc., dalej mamy odcinek od czwartej bramy torowej, czyli od wyspy Chełminek do portu Szczecin - tam prace się zaczynają. Wykonawca zamierza zacząć prace od północy stąd kluczowe są odcinki, które do początku marca powinny być oczyszczone - dodał Zdanowicz.

Nadal nie wiadomo, kiedy zostanie usunięta największa bomba, jaką odkryto na torze wodnym do Szczecina. Chodzi o ponad 5-tonową bombę brytyjską Tall Boy. Takimi dwiema bombami Anglicy zatopili w fiordach Norwegii niemiecki pancernik Tirpitz.
- Min, do których zaangażowana była Marynarka Wojenna było około 11. Do tego ta, która teraz czeka na wydobycie. Pociski artyleryjskie i mniejsze niewybuchy liczymy w setki. To nie są już tak groźne elementy; są one wydobywane - zgodnie z przepisami - bez
- Cały odcinek Zalewu Szczecińskiego..., tam jest zakończone ok. 50-60 proc., dalej mamy odcinek od czwartej bramy torowej, czyli od wyspy Chełminek do portu Szczecin - tam prace się zaczynają. Wykonawca zamierza zacząć prace od północy stąd kluczowe są o

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty