To nie jest próba podreperowania budżetu - tak o planach podniesienia cen za parkowanie w mieście mówił w "Samorządowej Przeplatance" zastępca prezydenta Szczecina Michał Przepiera.
Jak dodał, mamy do czynienia z uszczupleniem wpływów o około 6 mln zł z tytułu opłaty za płatne parkowanie, ale nie tylko, bo znacznie większe dotyczy wpływów z komunikacji miejskiej - to 21 mln złotych.
- I z wszelkich innych zadań, które realizowaliśmy, a gdzie niekoniecznie było takie korzystanie, co naturalne, jak w normalnym czasie - powiedział Przepiera. - Rzeczywiście te sprawy się zbiegają, czyli zmiany w budżecie i podsumowywanie pierwszych strat, pierwszych nieuzyskanych dochodów związanych z sytuacją "covidową", a z drugiej strony szerzej należy rozmawiać o całej sytuacji parkingowej w mieście, która rozpoczyna się od poddania tego tematu konsultacjom społecznym.
W Szczecinie jest około 300 tys. samochodów a miejsc parkingowych około 7 tysięcy. Strefa Płatnego Parkowania w Szczecinie miałaby być większa i droższa. We wtorek rozpoczęły się konsultacje społeczne w tej sprawie. Godzina postoju byłaby o prawie złotówkę droższa. Abonament miesięczny kosztowałby natomiast w strefie A ponad dwa razy więcej niż obecnie, a w strefie B - niemal trzy razy więcej.
Konsultacje potrwają do 13 sierpnia. Ich efekty poznamy miesiąc później.
- I z wszelkich innych zadań, które realizowaliśmy, a gdzie niekoniecznie było takie korzystanie, co naturalne, jak w normalnym czasie - powiedział Przepiera. - Rzeczywiście te sprawy się zbiegają, czyli zmiany w budżecie i podsumowywanie pierwszych strat, pierwszych nieuzyskanych dochodów związanych z sytuacją "covidową", a z drugiej strony szerzej należy rozmawiać o całej sytuacji parkingowej w mieście, która rozpoczyna się od poddania tego tematu konsultacjom społecznym.
W Szczecinie jest około 300 tys. samochodów a miejsc parkingowych około 7 tysięcy. Strefa Płatnego Parkowania w Szczecinie miałaby być większa i droższa. We wtorek rozpoczęły się konsultacje społeczne w tej sprawie. Godzina postoju byłaby o prawie złotówkę droższa. Abonament miesięczny kosztowałby natomiast w strefie A ponad dwa razy więcej niż obecnie, a w strefie B - niemal trzy razy więcej.
Konsultacje potrwają do 13 sierpnia. Ich efekty poznamy miesiąc później.
Dodaj komentarz 4 komentarze
NIE Kłamcie IŻE Szczeciniaie CHCĄ TYCH PODWYŻEK !!!!!!!!!!!!!
TO JEST PRZEKRĘT NA MAXXA !!!!!!!!!!!!!!
Jeśli Twój ukochany premier obniża podatki kosztem samorządów a nie budżetu centralnego to rosną koszty życia w mieście. Lekcja ekonomii na własnej skórze.
Ciągle potwarzam, że należy ograniczyć ilość samochodów wjeżdżających do centrum. Zamiast szukać rozwiązania na szybko, potrzeba rozwiązań, które stosują najlepsi na Zachodzie. Sprawna, nowoczesna komunikacja miejska to podstawa.
Podwyżki to jest to co im najlepiej wychodzi !