Ministerstwo Edukacji chce zmienić lekcje wychowania fizycznego. Na dniach zostanie powołany zespół, który ma opracować od nowa podstawę programową dla tego przedmiotu.
To będzie program tworzony przez nauczycieli - mówi ministra edukacji Barbara Nowacka.
- Zespół, który będziemy powoływać w najbliższych dniach z panem ministrem, składać się będzie przede wszystkim z nauczycieli praktyków. Nauczycieli ze szkół podstawowych, ponadpodstawowych, technicznych, nauczania wczesnoszkolnego z doświadczeniem przedszkolnym, z doświadczeniem edukacji włączającej - mówi Nowacka.
WF ma iść ręka w rękę z nowym przedmiotem, jakim będzie edukacja zdrowotna. Dobrze opracowane zajęcia mogą poprawić zarówno kondycję fizyczną, jak i psychiczną uczniów - zauważa Monika Pyrek, olimpijka, która będzie brała udział w pracy zespołu.
- Ja się zawsze zastanawiam, dlaczego ludzie wchodząc do szkoły np. na przerwie nie zastanawiają się, dlaczego tam jest tak głośno. To właśnie jest ten czas, kiedy dzieciaki dają upust swoim emocjom, więc wf też powinniśmy traktować jako właśnie taki regulator emocji - mówi Pyrek.
Z badań przeprowadzonych we wrześniu tego roku w polskich szkołach wynika, że sprawność fizyczna młodzieży maleje. Obecni uczniowie osiągają w testach znacznie słabsze wyniki niż osiągali uczniowie 25 lat temu. Na przykład średni czas biegu wahadłowego wśród 15-latków wynosił 18 sekund, obecnie średnia to około 21 sek.
- Zespół, który będziemy powoływać w najbliższych dniach z panem ministrem, składać się będzie przede wszystkim z nauczycieli praktyków. Nauczycieli ze szkół podstawowych, ponadpodstawowych, technicznych, nauczania wczesnoszkolnego z doświadczeniem przedszkolnym, z doświadczeniem edukacji włączającej - mówi Nowacka.
WF ma iść ręka w rękę z nowym przedmiotem, jakim będzie edukacja zdrowotna. Dobrze opracowane zajęcia mogą poprawić zarówno kondycję fizyczną, jak i psychiczną uczniów - zauważa Monika Pyrek, olimpijka, która będzie brała udział w pracy zespołu.
- Ja się zawsze zastanawiam, dlaczego ludzie wchodząc do szkoły np. na przerwie nie zastanawiają się, dlaczego tam jest tak głośno. To właśnie jest ten czas, kiedy dzieciaki dają upust swoim emocjom, więc wf też powinniśmy traktować jako właśnie taki regulator emocji - mówi Pyrek.
Z badań przeprowadzonych we wrześniu tego roku w polskich szkołach wynika, że sprawność fizyczna młodzieży maleje. Obecni uczniowie osiągają w testach znacznie słabsze wyniki niż osiągali uczniowie 25 lat temu. Na przykład średni czas biegu wahadłowego wśród 15-latków wynosił 18 sekund, obecnie średnia to około 21 sek.