Zła widoczność, brak sygnalizacji świetlnej i zbyt szybka jazda kierowców - m.in. te czynniki, decydują o tym, czy przejście dla pieszych jest niebezpieczne.
Z policyjnych danych nie wynika, aby w Szczecinie istniały jednoznacznie "najniebezpieczniejsze przejścia". Jednak są takie, które zasługują na szczególną uwagę. Które?
- Jest kilka takich miejsc rzeczywiście, że kierowcy jadą bardzo szybko. Na Mieszka I, jestem z Pomorzan. - Na Warszewie przy szkole. - Na pewno na Jagiellońskiej. Kierowcy nieraz zakręcający w Bohaterów Warszawy nie wiedzą, że piesi mają zielone. - No to też często w jazdach z rond, na przykład na Ku Słońcu. - Myślę, że na Niebuszewie; jest takie duże rondo Giedroycia. - Wszystkie są bezpieczne, trzeba uważać - odpowiadali szczecinianie.
- Są trzy takie miejsca: ulica Łubinowa, gdzie doszło do - niestety - śmiertelnego wypadku potrącenia pieszego. Ulica Jagiellońska i okolice szpitala, gdzie były dwa zdarzenia z udziałem pieszych. Ulica Mieszka I, gdzie pieszy wszedł na jezdnię nie zważając na sygnalizator świetlny - wyliczała nadkomisarz Anna Gembala, oficer prasowy Komendy Miejskiej Policji w Szczecinie.
W roku 2024 na terenie Szczecina odnotowano 37 wypadków drogowych na wyznaczonych przejściach dla pieszych. W ich wyniku zginęła jedna osoba, a 36 zostało rannych.
Dla porównania: w roku 2023 miało miejsce 60 takie wypadków (trzy ofiary śmiertelne, 59 rannych), natomiast w roku 2022 – 50 wypadków (brak ofiar śmiertelnych, 50 rannych).
Edycja tekstu: Jacek Rujna
- Jest kilka takich miejsc rzeczywiście, że kierowcy jadą bardzo szybko. Na Mieszka I, jestem z Pomorzan. - Na Warszewie przy szkole. - Na pewno na Jagiellońskiej. Kierowcy nieraz zakręcający w Bohaterów Warszawy nie wiedzą, że piesi mają zielone. - No to też często w jazdach z rond, na przykład na Ku Słońcu. - Myślę, że na Niebuszewie; jest takie duże rondo Giedroycia. - Wszystkie są bezpieczne, trzeba uważać - odpowiadali szczecinianie.
- Są trzy takie miejsca: ulica Łubinowa, gdzie doszło do - niestety - śmiertelnego wypadku potrącenia pieszego. Ulica Jagiellońska i okolice szpitala, gdzie były dwa zdarzenia z udziałem pieszych. Ulica Mieszka I, gdzie pieszy wszedł na jezdnię nie zważając na sygnalizator świetlny - wyliczała nadkomisarz Anna Gembala, oficer prasowy Komendy Miejskiej Policji w Szczecinie.
W roku 2024 na terenie Szczecina odnotowano 37 wypadków drogowych na wyznaczonych przejściach dla pieszych. W ich wyniku zginęła jedna osoba, a 36 zostało rannych.
Dla porównania: w roku 2023 miało miejsce 60 takie wypadków (trzy ofiary śmiertelne, 59 rannych), natomiast w roku 2022 – 50 wypadków (brak ofiar śmiertelnych, 50 rannych).
Edycja tekstu: Jacek Rujna