Wywłaszczenie lokatorów willi Grüneberga w Szczecinie i decyzja o przesunięciu zabytku były niezgodne z prawem - tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie.
O wyroku poinformowało stowarzyszenie "Ocalmy zabytek", które zaskarżyło wcześniejszą decyzję Sądu Administracyjnego.
Zgodę na przeniesienie budynku w szczecińskich Zdrojach wydał Wojewódzki Konserwator Zabytków.
Dwa lata temu miasto eksmitowało do mieszkań zastępczych lokatorów willi. Teraz chce ją przesunąć, bo budynek stoi na trasie budowanej linii szybkiego tramwaju. Urzędnicy nie wyznaczyli jeszcze terminu tej operacji.
Zapytaliśmy biuro prasowe, czy po takim wyroku dojdzie do tego, ale komentarza magistratu na razie nie będzie.
Jak czytamy w oświadczeniu przesłanym przez miasto do naszej redakcji: "Odniesiemy się do sprawy w momencie poinformowania nas o decyzji przez odpowiednie organy oraz po analizie dokumentów".
Willa została wybudowana w 1912 roku. Należała do Feliksa Grüneberga, właściciela położonej po sąsiedzku, zniszczonej w czasie wojny, fabryki organów.
Szczeciński Szybki Tramwaj, który połączy Prawo- i Lewobrzeże ma być gotowy wiosną przyszłego roku. Koszt inwestycji to blisko 240 mln zł.
Zgodę na przeniesienie budynku w szczecińskich Zdrojach wydał Wojewódzki Konserwator Zabytków.
Dwa lata temu miasto eksmitowało do mieszkań zastępczych lokatorów willi. Teraz chce ją przesunąć, bo budynek stoi na trasie budowanej linii szybkiego tramwaju. Urzędnicy nie wyznaczyli jeszcze terminu tej operacji.
Zapytaliśmy biuro prasowe, czy po takim wyroku dojdzie do tego, ale komentarza magistratu na razie nie będzie.
Jak czytamy w oświadczeniu przesłanym przez miasto do naszej redakcji: "Odniesiemy się do sprawy w momencie poinformowania nas o decyzji przez odpowiednie organy oraz po analizie dokumentów".
Willa została wybudowana w 1912 roku. Należała do Feliksa Grüneberga, właściciela położonej po sąsiedzku, zniszczonej w czasie wojny, fabryki organów.
Szczeciński Szybki Tramwaj, który połączy Prawo- i Lewobrzeże ma być gotowy wiosną przyszłego roku. Koszt inwestycji to blisko 240 mln zł.