Dużo pracy przy przygotowywaniu inwestycji, ale jeśli będą pieniądze, nic nie powinno zagrozić budowie - tak goście audycji "Radio Szczecin na Wieczór" mówią o planach realizacji dziewięciu nowych obwodnic w Zachodniopomorskiem.
Dla nas oznacza to dalszą wytężoną pracę, ponieważ te inwestycje trzeba przygotować do realizacji - powiedział Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie.
- Na tych dziewięć projektów, dla trzech inwestycji były już pewne kroki poczynione. Na dwie obwodnice również badania geologiczne - jeżeli chodzi o Szczecinek i Gryfino. Będziemy gotowi do ogłoszenia przetargów w czwartym kwartale tego roku. Pozostała szóstka tych projektów nie ma absolutnie żadnych prac przygotowawczych za sobą - podkreślał Grzeszczuk.
Potencjalne zagrożenie inwestycji to kwestia finansowania - jeśli będzie zapewnione to nie powinny nas spotkać żadne niespodzianki - dodał Arkadiusz Mikołajczuk - audytor bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Wydaje mi się, że okres realizacji jest na tyle dobrany, że z niespodziankami można sobie poradzić. Największym kłopotem, jaki może nas spotkać, to po prostu ograniczenie środków finansowych, żeby sobie z tymi ewentualnymi niespodziankami poradzić - uważa Mikołajczuk.
Obwodnice w regionie mają powstać w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Głównie w okolicach miast i miasteczek, w których natężenie ruchu jest wyjątkowo duże. W Zachodniopomorskiem to: Człopa, Gryfino, Kołbaskowo, Rusinowo, Stargard, Szczecinek, Szwecja, Wałcz i Złocieniec.
Program budowy stu obwodnic w Polsce ma kosztować 28 miliardów złotych.
- Na tych dziewięć projektów, dla trzech inwestycji były już pewne kroki poczynione. Na dwie obwodnice również badania geologiczne - jeżeli chodzi o Szczecinek i Gryfino. Będziemy gotowi do ogłoszenia przetargów w czwartym kwartale tego roku. Pozostała szóstka tych projektów nie ma absolutnie żadnych prac przygotowawczych za sobą - podkreślał Grzeszczuk.
Potencjalne zagrożenie inwestycji to kwestia finansowania - jeśli będzie zapewnione to nie powinny nas spotkać żadne niespodzianki - dodał Arkadiusz Mikołajczuk - audytor bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Wydaje mi się, że okres realizacji jest na tyle dobrany, że z niespodziankami można sobie poradzić. Największym kłopotem, jaki może nas spotkać, to po prostu ograniczenie środków finansowych, żeby sobie z tymi ewentualnymi niespodziankami poradzić - uważa Mikołajczuk.
Obwodnice w regionie mają powstać w ciągu najbliższych dziesięciu lat. Głównie w okolicach miast i miasteczek, w których natężenie ruchu jest wyjątkowo duże. W Zachodniopomorskiem to: Człopa, Gryfino, Kołbaskowo, Rusinowo, Stargard, Szczecinek, Szwecja, Wałcz i Złocieniec.
Program budowy stu obwodnic w Polsce ma kosztować 28 miliardów złotych.
Dla nas to oznacza dalszą wytężoną pracę ponieważ te inwestycje trzeba przygotować do realizacji - powiedział Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie.
Dodaj komentarz 5 komentarzy
jeśli, jeśli, jeśli....
Ja doskonale pamiętam te gorrrące zapewnienia Zaremby, Gróbarczyka, Jacyny i innych, że stocznia ruszy już! zaraz! za chwilę!
i co?
I jajco
a pamiętacie tę "międzynarodową" (a jakże!) konferencję z udziałem przedstawicieli koncernu Thyssen-Krupp, którą w Szczecinie w Hotelu Park zorganizował Maciarewicz?
ŁOKRENTY POTWOTNE zapowiadali budować! :))))))
no, ale Stocznię Wojenną przenieśli do Radomia czy innego Rzeszowa i skoczyły się piękne sny :)))
A co się najedli, napili, pieniędzy publicznych roztrwonili - to ich!
Należy czekać na przecięcie wstęgi, choć najbardziej liczy się obwodnica Szczecina.
@Jan Nowak weź Snikersa i przestań gwiazdorzyc, że tak na wszystkim się znasz
Oczywiście zachodniej obwodnicy Szczecina nie ma w tych planach, bo była planowana już lata temu, powstały projekty, w zeszłym roku były też prowadzone jakieś badania gruntów, ale pis nie będzie finansował niczego dla ludzi, skoro później nie może ogłosić, że to jest ich sukces. Taki rząd hipokrytów. Ciekawe czy za kolejne 20 lat doczekamy się tej obwodnicy Szczecina wraz z tunelem.